2012-05-25

Eniro...................


Jag har sen min relativt korta tid som egen företagare,
haft rätt jobbigt med alla telefonsamtal ifrån
olika telefonkatalogs-firmor.....
(finns ju en hel uppsjö av dom)
Dom är rätt så framfusiga och har svårt att ta ett nej.
Och inte nog med att man har sagt nej...... efteråt
kan det ringa flera olika personer från samma
uppdragsgivare och fråga VARFÖR man tackat nej
till att vara med i deras kataloger....

Sedan har man ju åxå råkat ut för katalogfirmor
som skickar bluff-fakturor åxå.
Me No Like!

Men nu har jag råkat ut för nått ännu tristare....
Fick reda på idag, att på Eniros hemsida,
kan vem som helst, anonymt gå in och lämna betyg och
lämna kommentarer på vilket företag som man vill.
Man kan skriva vad som helst i kommentaren,
finns ingen censur eller så.
Man kan dock kommentera kommentaren eller
anmäla kommentaren i efterhand.....
-Men det är ju så dax då.....

Idag hittade jag denna kommentar på
Madame Nyberg.......
-Klicka på bif. länk så får Ni se!

Lite trist i tanke på att jag rätt ofta får kommentarer
om jag håller bra priser i butiken.....
-Var ju kul att "Jonna" tyckte DOCK att vi är trevliga här.....

Nu är det ju inte Eniro som skrivit den här kommentaren,
men det är ju dom som öppnat upp den här möjligheten.
Och jag har varken beställt annons eller någon
annan slags tjänst utav dom och jag har
har inte bett om någon sån här "omdömes-barometer" heller.
Fyyyy skäms Eniro!!!!!
***
För övrigt.......
Ha en superfin Helg allihop
och njuuuut av sommaren!







6 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, det var ju inte alls kul att man kan göra så. Vem som helst kan ju skriva vad som helst. Håller med, dåligt Eniro. Men nu när det ändå är så kunde ju även jag göra en liten kommentar, jag älskar ju din butik

Kram Teres

Ewa sa...

Tråkigt...speciellt som jag i veckan sa att du va fööööör billig på Myntaserien...;)
Emma gav ju mer med 20% i en annan butik än vi handlar hos Dej till orinarie pris!!!!!
I vilken butik blir man också bemött som hos madame Nyberg...??? Inte många...
Kram från
Ewa o co

Lisentott sa...

Har nu lämnat en kommentar! Blev såå arg när vi pratade om det i butiken i fredags! Bättre bemötande och priser får man se sig i stjärnorna efter!

frunygren sa...

var också tvungen att lämna en motkommentar till jonna. du har verkligen bra priser men det är den trevliga stämningen i butiken och ditt varma bemötande som gör att jag väljer att handla hos dig.

Madame Nyberg sa...

Va gullig Ni är....
Tack så mycket för dom fina orden.
(var inte meningen av tigga beröm)
Men det känns lite bättre nu. hihi.
KramKram på Er fina fina!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag har också satt mina "solar" (eller var det blommor?) hos dom!! :) Helt klart värda 5 stycken av vad det nu var! Kram!