2011-06-17

Sommarloppis på Nybo Loft

På söndag öppnar vår nya granne, Helena sin nya butik
i den fantastiska lokal på övervåningen i Ladan.
Man har tagit reda på allt som tidigare funnits
i 50-tals-Caféet här bredvid.
(som numera har totalrenoverats)
Nu kommer man att under sommaren
ha en Loppis där, med start nu på
Söndag mellan 11-15
Man kommer sen ha öppet
Vardagar 11-18
Lör&Sön 11-15
***
Det kommer att börja som en
Sommar-Loppis sen har man lite nya idéer om
vad som kommer att hända där uppe.
Jättespännande.
Jag väntar med spänning!
Var upp dit och fotade lite ikväll.
Här är ett litet ax-plock om vad Ni kan hitta där.......

Den här lilla söta saken är ett cigarettetui med små askfat.

Hyllor i massor.
Kanske nått att måla........
Kläder. Såg en jättefin kjol som jag tror att jag ska
köpa och göra en lampskärm utav...... Lampor och lite annat smått och gott.....
Burkar
Burkar
Burkar
Skrivbords-attiraljer.
Den här lampan är bara underbar.
Tidningar från förr.....
Ja, julafton är om bara halvår...............
Grammofonskivor.
Kakburken är ju bara underbar!
Fina hästen.
Mandelkvarnar på rad.
Samlar du på sånna, är detta ett kanontillfälle.....
Termosar.
Å ljusstakar...............
Behöver du en ny dammsugare kanske?
Jättefin gammal burk med gamla spetsar i.
Vägglampor finns det gott om.
Även taklampor, men dom glömde jag fota.
Det finns säker 10-15 gamla radioapparater.
Lite Kockums................
Mer lampor................
****
Jag rekommenderar Er starkt att åka förbi
en sväng. Det finns massor av fint.
Alla butiken och café har öppet åxå.
Jag jobbar för övrigt på
Elidas Skafferi då.
Mikaela och hennes mamma ska på släktträff
och dom hitta ingen som kunde jobba,
så Flachan gäst-spelar där då.
Kom in och hälsa på mig och shoppa lite
ekologiska produkter vetja!

3 kommentarer:

Furulundskan-Bettan sa...

Ojoj!! Nu rycker det i loppisfingrarna!!! Så mycket fint det ser ut att finnas där :)
Måste nog ta mig en tur dit imorgon! Fått hem en lekstuga så det behövs en hel del till den!

Trevlig Helg!

Ann-Sofie Åberg sa...

Oj, så mycket fint! Blir verkligen sugen på ett besök. Vad ligger loppisen? Adress?

Madame Nyberg sa...

Ann-Sofie!
Loppisen ligger här på samma gård som mig. Nybo Handelsgård.
Valbovägen 181
818 33 VALBO
Du är såååå varmt välkommen!