2009-12-15

Bluff-Faktura

Fick den här fakturan idag.
Kunde inte för mitt liv komma ihåg att
jag beställt nått ifrån
Svenska Hälsoinstitutet.......
Försökte ringa dit men det var upptaget
hela tiden........
Googlade lite på företags-namnet och på
varubenämningarna.
Hittade då artiklar från olika håll i
Sverige där man varnade för detta företag som
skickar ut fejk-fakturor.
Fy faan va lågt!
Kan Ni fatta hur man kan sitta och
planera detta?
Skaffa ett fejk-företag, Fixa en hemsida,
hitta alla passande företagsadresser, skicka fakturor,
hålla sig okontaktbar och sen bara sitta och vänta in stålar....
***
Åsså använder dom sig utav influensa-träsket.
Hur lågt som helst.......
Det står med väldans liten text att det bara
är ett erbjudande.
***
Hoppas att dessa genomruttna,
falska, små människor inte kommer
att lyckas lura en enda människa.
-Och må mar-drömmar hemsöka dem, forever!
Kram-Kram på Er
(Jag mår lite bättre på vaccin-fronten idag)

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Sådan har jag också fått.
Man blir ju heligt förbannad...
Ha det gott ändå
Annika
ps tur att vi såg det iallafall

agge sa...

Hej . Vi fick också den fakturan till vår tandläkarpraktik. Min chef kom och frågade mig om jag visste om det var ngt vi beställt , eftersom det oftast är jag som sköter om inköp men icke!!!Kunde knappt uttala det som stog på fakturan.Det finns säkert många som bara betalat utan att tänka sig för!! Kramisar , Agneta

emma sa...

Vilka människor det finns. Såg förresten dig i tidningen i går i Allas.Va ni har varit med om.. Usch.
Hoppas ni får en underbar jul!
Kram Emma

Lia sa...

Fy fan va lågt!