2009-11-10

Blåst på presenten

Fick detta presentkort av några fina vänner när
jag fyllde 40 år.
Blev så himla glad.
Gick och mös på att jag skulle gå och bli ompysslad på
detta Spa (som jag aldrig tidigare besökt)
När jag väl skulle ringde till salongen och boka tid,
fick jag chockbeskedet.......
Presentkortet gällde bara i 6 månader
så det hade "gått ut"
Man kunde inte se mellan fingrarna om att jag
missat datumet,
utan jag fick bara acceptera att
jag blivit helblåst på 900 spänn.
Otroligt Trist!
Och jag kände mig åxå samtidigt jävligt
otacksam emot dom som gett mig presentkortet.
Tycker att det borde vara olagligt att
sälja presentkort som gäller så här kort tid.
Presentkorten som jag säljer i min butik gäller i 10 år
(som är Konsument-vägledningens rekommendation)
och det kanske är för mycket att begära.
-Men va faan, 6 månader!
Ynkligt!
Och jag skulle nog inte tro att jag sätter min
fot på detta spa, heller i fortsättningen..... ***********************
-Imorgon eftermiddag ska jag förresten till
Spa Gamla Gefle och få helkroppsmassage!
Me längtar!

6 kommentarer:

agge sa...

Det var dåligt! Vilken dålig reklam. Förstår dom inte att sånt sprider sig och att dom förlorar på det "i långa loppet". Det är säkert fler som har gjort samma tabbe som du. Jag skall själv gå och titta på ett presentkort som jag har liggande .Det är visserligen i Högbo på spa men vem vet...när går det ut? Kramisar från Agneta i Årsunda.

Anonym sa...

dåligt

Victoria sa...

Urdåligt,jag skulle blivit galen!
Det straffar dom själva för sådant sprider sig fort!
Jag bojkottar!
/Victoria

Anonym sa...

Hej!Förstår att du blir på riktigt dåligt humör!Ja,detta är ju ett bra sätt för ett företag att tjäna pengar utan att behöva utföra sina tjänster,har aldrig hört talas om presentkort som går ut efter 6 månader!! Hälsningar Åsa.

Hanna sa...

Fy sjutton vad dåligt!
Snakca om att inte bry sig om
sitt rykte, eller sina kunder.
Ja, vi är nog många nu som väljer
ett annat "spa" för våra behandlingar.
Njuut ordentligt på spa gamla gefle istället nu!
Kram från Hanna & Matilda.

Anna sa...

Rackarns dåligt!