2009-10-21

En dag på jobbet...

En liten dagbok........
Tänkte fota den här dagen åxå, men det blev inge....
7.00 Mobil-väckar-klockan ringer. Går upp och duschar och hänger
upptvätten jag laddade på kvällen innan.
7.45 Åker till Snickeriet och lämnar några köks-stommar som ska
monteras till kökskund senare under dagen.
8.20 Åker till Ica-Söder och köper frukostmacka.
Åker till DäckCentrum inne i stan och får vinterdäcken
monterad på firmabilen.
Äter frukost och läser morgontidningen
under tiden jag väntar. Ensam tjej där som vanligt.
Får motorstopp när jag ska köra av "domkraften"
(glömde lägga ur handbromsen)
Kan ju bara tänka mig vad alla karlar (typ 10st) därinne
tänker om fruntimmer och bilkörande.........
-Faan åxå!
9.00 Åker förbi min vännina Erika och hennes son Sebbe
och hälsar på. Bygger Lego och tar en kopp kaffe och
myser en stund.
9.45 Åker till butiken och fixar med lite papper,
läser döttrarnas bloggar som vanligt och skriver en
kommentar på Matildas blogg som bor i Californien i ett år.
Går igenom mailen, har fått massor
med anmälningar till Kura Skymning :-)
Börjar bli rätt tjockt med gäster på "sena sittningen"
Packar upp lite av varorna som kom igår till butiken.
10.50 Ann-Marie kommer och öppnar upp butiken.
Jag åker till snickeriet och hämtar stommarna
och åker till Hedesunda och levererar till en köks-kund.
Åker lite försiktigt med super-dimma.
12.30 Anländer till stan och äter en god lunch på Brända Bocken
med min underbara svärmor, Siri.
Gör en sväng in till nyöppnade butiken
Uthuset i stan och tittar.
-Åh va mycke fina saker Helena har i butiken.
13.45 Åker förbi hemmet och försäkrar mig om att
dottern, Hannas pass verkligen ligger där jag tror att det ligger.
Hon ska hälsa på sin kompis som bor i Jerusalem imorgonbitti.
Det låg i lådan. Allt i sin ordning. Phuuu!
14.00 Tillbaka i butiken igen. Tar emot en kökskund som har lite
småändringar på sin ritning inför beställning.
14.30 Kunden lämnar butiken och jag har det bra
med kunder i butiken blandat med lite upp-packning av varor.
Andrea från Wallewin Blommor kommer förbi en sväng och
vi breifar lite om morgonmötet vi ska ha imorgonbitti.
Ska blir lite annonsplanering och prata ihop oss om
Julmarknaden vi ska ha här
Lördagen 28 November.
Så himla glad över alla glada tjejjer som har butiker
här på Nybo Handelsgård.
15.00 Ann-Marie slutar för dagen och tar bussen/tåget/båten
för att komma hem..........
-Skoja bara.
(Hon bor i en fantastisk lägenhet i huset bakom butiken)
Pysslar och Meckar i butiken och tar emot alla trevliga
kunder som kommer förbi.
Kommer lite stammisar som jag tok-trivs med att
få prata lite ditt och datt med.
Pratar med snälla Helene som sköter mina papper och
hon rapporterar om moms, skatt
och arbetsgivaravgifts-betalningar som vankas........
-Bara att tugga i sig.......
18.00 Kommer ett par som jag bokat tid med som jag ska
rita och offerera kök åt.
Dricker kaffe och pratar mått, lucksorter och annat smått
och gott man behöver gå igenom inför köks-köp.
Kommer in en lättad kund som upptäcker att vi fortfarande
har öppet och köper en fin antik vas.
19.15 Köks-kunderna lämnar butiken och jag fixar kassan,
släcker ljus och låser dörren.
Åker till Coop Forum och köper present-godis och
present-tacoskryddor till Hannas kompis i Jerusamlem.
Stannar på McDonald´s och köper en
otroligt nyttig
middag till mig och maken ;-)
Hanna jobbar ikväll så det blir bara Lasse och jag.
Rensar lite svamp och bloggar
i matrummet framför TV:n
22.30 Dags för sängen nu.
Klockan 4 imorgonbitti ska jag skjutsa Hanna
till Arlanda.......
Tack underbara dag.
-För det har jag haft!
(men det blir lite tidigare till sängs imorgonkväll)
Promise!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken effektiv dotter! Jag gör inte en bråkdel av vad du hinner.Skönt att du har ett jobb du trivs med.Hälsningar från en stolt mamma.

Matilda sa...

Gud vad roligt det där var att läsa var du gör :) nästa gång får det bli bilder också :) älskar dig

Nettan sa...

Tyckte att det var dig jag skymta mellan godishyllorna...
Där satt man i kassan o inte såg du mig inte....

Ha det kramar Nettan