2009-03-12

After Noon Tea

I söndags hade vi bjudit in till AfterNoonTea i butiken.
Hade bakat riktiga engelska scones med grädde och diverse tillbehör.
Det var ca 70 pers här under dagen.
Jättetrevligt hade vi!
(och det sa gästerna åxå;)
Hon som står vid köksbänken med ryggen vänd hitåt är min
ena älskade svägerska som skötte kökstjänsten under dagen.
Tack kära Cicci, du är en pärla!
Här sitter ett litet gäng i visningsköket där vi hade dukat upp
buffébord med lite smått och gott.
Det är min andra käraste svägerska som syns i bakrunden som var så
himla snäll och ställde upp och hjälpte till lite här och där.
Rikedom är att ha så fina människor omkring sig......
Tack även till Ann-Marie som åxå var med
och fixade till denna dag.
Vi hade städat upp lite på vinden och plockat ihop lite udda
bord och stolar där gästerna kunde sitta och ha det bra.
Här hade vi finbesök av Levinda-bloggaren med väninna.
Smög upp och fick ta lite kort på gästerna.
Och dom log så väluppfostrat så. Tackar!
Ser Ni gamla sängen i bakgrunden.
Den står och väntar på att bli målad........
Tur att det inte syns på fotot hur skitiga fönstren är.
Fönstrerna är ihopmålade så man kan ej göra rent
emellan glasen.......
Faan, vilken bra undanflykt va?
Jamen, visst ser dom ut att trivas? Mina kära butiks-grannar. Stil-Loftet-Janet och Elidas-Skafferi-Maggan kom förbi en sväng efter det att dom stängt sina butiker på gården. Vi får se vad vi hittar på nästa gång........ Kram-Kram på Er

5 kommentarer:

Emma sa...

Fan! det där hade jag totalt glömt! sjutton oxå..
Men ni såg i alla fall ut att ha super super mysigt =)
Kram Emma!

Unknown sa...

Det såg ut att ha blivit riktigt trevligt det där! Va mysigt du hade gjort uppe på vinden också! Kanske kommer en annan gång :) Ha det gott. Kram Lenita

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Va synd att jag inte kunde komma...det såg ju helmysigt ut...men jag kommer när nästa nummer av tidningen kommer.
Ha en skön helg
Kram Liselotte

Lia sa...

Åh vad mysigt!
Det där skulle jag vilja ta del av nån gång!

Gud vad roligt. Och vilken bra idé!
Kram Lia

Linda - Nagelteknolog sa...

Men gud vad mysigt!
Besökte din butik för första gången här om dagen det blir absolut fler gånger.

Kram Linda